Persondataforordningen Som virksomhedsejer skal du have styr på reglerne om persondata. LHN kan hjælpe dig på vej.

Få styr på reglerne om persondata

Den 25. maj 2018 trådte persondataforordningen i kraft. Formålet med forordningen er at beskytte mod misbrug og unødvendig registrering af persondata.

Reglerne betyder, at alle virksomheder i Danmark og EU skal have større fokus på behandling af persondata, og bøderne for overtrædelse af reglerne er forhøjet betragteligt.

Få hjælp

LHN' s mangeårige samarbejdspartner Jysk IT har lavet en datasikkerhedspakke, som vi hos LHN også meget gerne anbefaler.

Pakken skal klæde små og mellemstore virksomheder på til at opfylde de nye krav. Datasikkerhedspakken består i en dokumentsamling til udfyldelse,  så du opfylder forordningens formelle krav samt en gennemgang af dit IT-udstyr. Du får en status på din IT-sikkerhed og nogle råd til, hvad du bør ændre. Du vil få besøg af en rådgiver fra Jysk It, som laver såvel IT-tjekket som opstarten på udfyldelsen af hele den nødvendige dokumentpakke. Se mere her

LHN og Jysk IT kan hjælpe

Rikke Nim Festersen

Rikke Nim Festersen
Administrationschef, HR & Kommunikation

Dir. tlf.: 73642902
Mob.: 24424490
E-mail: rnf@lhn.dk

Kontakt Jysk IT direkte for yderligere information og pris:

Phillip Rechnagel Andersen

på tlf. 7660 2326 / 2016 1393

eller Peter Vilstrup Tomsen

på tlf. 766 2322 / 4091 3031.

SEGES har også udarbejdet en guide og nogle skabeloner, som kan hjælpe dig som virksomhedsejer med at implementere reglerne om persondata i din virksomhed. Se og download guide og skabeloner her                                 

Guiden, inkl. skabeloner, kan ikke stå alene, og du kan derfor have brug for rådgivning for at komme i mål.

Krav om "Sikkermail"

Læs mere her

Kontakt IT-konsulent, Jysk IT

Jess Juul Christensen

E-mail jjc@jyskit.nu

Tlf. 7360 2312 / 2557 9940

Få vores nyheder direkte i din indbakke!